szczęki hamulcowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • neostar
    Classic
    • 2010
    • 12

    szczęki hamulcowe

    ooooo5o, zapraszamy
  • ZIOMbus
    Classic
    • 2009
    • 36

    #2
    szczęki hamulcowe

    Witam pytanko ciezko sie wymienia szczeki hamulcowe Octavia 99 rok?? 8)

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      Łatwo ale jak nie masz doświadczenia z tym to lepiej oddaj auto do mechanika. Hamulce to nie żarty.

      Komentarz

      • makog
        Rider
        • 2010
        • 345

        #4
        Zamieszczone przez tom2212
        Łatwo ale jak nie masz doświadczenia z tym to lepiej oddaj auto do mechanika. Hamulce to nie żarty.
        Myślę że jeśli by je miał to by się nie pytał, masz 100% racji ze hamulce to nie żarty, a wybór należy do autora postu .
        http://www.wimeb.markomp.net
        Już nie moja Skodzina
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

        Komentarz

        • Noc
          Ambiente
          • 2008
          • 120

          #5
          ZIOMbus, ja właśnie wczoraj wymieniałem, trudno nie jest chyba z 2 razy nie wiedziałem co robić i tutaj się przydała pomoc wujka który mi pomagał. Taka dobra rada, zapamiętaj dobrze jak idą wszystkie sprężynki i kup komplet nowych. Pozdro :twisted:
          Założony gwint WEITEC :-D

          Komentarz

          • b-bar01
            Elegance
            • 2007
            • 985
            • Octavia I (1U2)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            Zamieszczone przez ZIOMbus
            ciezko sie wymienia szczeki hamulcowe Octavia 99 rok??
            jak te szczęki są zmieniane pierwszy raz od nowości to pewnie trzeba jeszcze bębny, po 10 latach na pewno są ranty.
            Zamieszczone przez Noc
            zapamiętaj dobrze jak idą wszystkie sprężynki i kup komplet nowych
            dokładnie, najlepiej zrobić pare fotek komórką.

            A. wypijasz piwko
            1. zdejmujesz koło
            2. bęben jest przkręcony śrubką + m6, odkrecasz śrubokrętem, najlepiej lekko puknąć udarowym
            3. patrzysz przez otwór po śrubie od felgi i, z prawej lub lewej wewnątrz, namierzasz pionowo idącą sprężynę.
            4.przesuwasz śrubokręt po tej sprężynie do góry , aż napotkasz, przypiety do niej płaskownik, a następnie popychasz go do góry (to jest samoregulator luzu, musisz to zrobić bo nie ściągniesz bębnów)
            5. ściągasz bęben, jak nie idzie to przez drewno p...nij młotkiem w bęben. Oglądasz ranty.
            6. robisz fotki, jak lecą sprężyny.
            7. na szczękach są kołki, przytrzymujesz kołek od tyłu, naciskasz podkladkę, aż ugnie sie sprężynka i przekręcasz o 90 st.
            8. obie szczęki , jednocześnie ciągniesz do siebie, odpinasz linkę od ręcznego (musisz to zrobić jednocześnie, żeby nie wypchnąć jednego z cylinderków, bo trzeba bedzie odpowietrzać hamulec)
            B. wypijasz piwko
            9. składasz wprost przeciwnie.
            *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

            Komentarz

            • rss
              L&K
              • 2009
              • 1098

              #7
              do wlasciwego zmontowania sprezynek przyda Ci sie imadlo
              kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
              _________________________________________
              Do sprzedania:
              komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
              zaciski do hamulcow 280mm.

              Komentarz

              • Jeżyk
                Rider
                • 2009
                • 691

                #8
                ZIOMbus, masz coś wysłane 8) na maila. Jak za mało to napisz, znajdzjdziemy coś więcej.
                Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                Komentarz

                • Noc
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 120

                  #9
                  b-bar01, piwo bym odpuścił bo trzeba sprawdzić czy auto hamuje :wink:
                  Założony gwint WEITEC :-D

                  Komentarz

                  • ZIOMbus
                    Classic
                    • 2009
                    • 36

                    #10
                    Dzieki za rady. Musze w tym tygodniu rozebrac i zobaczyc bo nie hamuje prawy tyl b-bar01 punkt pierwszy bardzo dobry ale ostatni to Noc ma racje Pozdr!

                    Komentarz

                    • b707
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1272

                      #11
                      Zamieszczone przez rss
                      do wlasciwego zmontowania sprezynek przyda Ci sie imadlo
                      Wystarczy pomocna dłoń

                      Zresztą samemu IMHO moze byc cięzko to zrobić bo przy zakładaniu dobrze mieć pomoc by nie wypchnąć cylinderków. Najlepiej to na czas montazu sprezyn zepnąć je trytytką.

                      zajrzyj tutaj:

                      Ostatnia ksiazka to sam naprawiam i masz krok po korku co i jak zrobić.

                      Kup też jakiś środek do czyszczenia/konserwacji bębnów i odrdzewiacz by regulatora luzów wyczyścić.

                      Sprawdź też w jakim stanie sa cylinderki... może przecieka? Jak tak to ceka Cie wymiana i odpowietrzeanie ukłądu... przy czym musisz zobaczyc czy masz żeliwne czy aluminiowe.

                      Ja w zeszłym tygodniu robiłem hamulce ze znajomym. Zajeło pare godzinek ale przy okazji wymienilismy płyn. Chłopak jest mechanikiemwięc miałem łatwiej ale w zasadzie postępowalismy w identyczny sposób jak w ksiązce "Sam naprawiam"
                      pzdr
                      Adam

                      Komentarz

                      • b-bar01
                        Elegance
                        • 2007
                        • 985
                        • Octavia I (1U2)
                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Noc
                        b-bar01, piwo bym odpuścił bo trzeba sprawdzić czy auto hamuje
                        toteż punkt A i B jest oznaczony jako opcjonalny
                        jak te szczęki są zmieniane pierwszy raz od nowości to pewnie trzeba jeszcze bębny, po 10 latach na pewno są ranty.
                        Zamieszczone przez ZIOMbus
                        Musze w tym tygodniu rozebrac i zobaczyc bo nie hamuje prawy tyl
                        cylinderek puszcza, częsta przypadłość.......
                        Zamieszczone przez b707
                        musisz zobaczyc czy masz żeliwne czy aluminiowe.
                        to ważne bo nie pasują zamiennie.
                        koszt cylinderka nieduży, ok 30-60 pln zaleznie od firmy.
                        jeśli nic nie było robione wczesniej a cieknie jeden cylinderek to wymień drugi od razu, i tak bedziesz miał wszystko na wierzchu.
                        *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                        Komentarz

                        • ZIOMbus
                          Classic
                          • 2009
                          • 36

                          #13
                          Jutro to porozkręcam i posprawdzam co i jak i napewno napisze. dzieki za info!!!

                          Komentarz

                          • rimtimtim
                            Drive
                            • 2007
                            • 65

                            #14
                            Pomogę wklejając foto zrobione przy okazji wymiany cylinderka. (how to z SCP)
                            Załączone pliki
                            "It's not important to be better than someone else, but to be better than yesterday."
                            Prof. Jigoro Kano

                            Komentarz

                            • przemek88
                              Rider
                              • 2009
                              • 613

                              #15
                              Witam ma może ktoś instrukcje jak wymienić bębny?


                              Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                              Komentarz

                              • Maro2225
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 113

                                #16
                                Witam. Dzisiaj wspólnie ze znajomym, postanowiliśmy zmienić szczęki w moim aucie . Przebieg 149tys ,poprzednie - jakiś ''badziew'' mechanik zmieniał 37tys wstecz i nic z nich nie zostało .Kupiłem szczęki ATE + zestaw naprawczy (wszystkie sprężynki , bolce itp) + cylinderek hamulcowy , na wypadek gdyby był potrzebny ,a sklep dzisiaj do 15 .Najpierw były problemy ze zdjęciem jednego bębna , drugi zszedł łatwo . Zdjęcia porobione na wszelki wypadek - co i jak ''idzie''. Wszystko poczyszczone , odtłuszczone , szczęki założone .Rant na bębnie ok.1mm usunięty za pomocą szlifierki kątowej . Zajęło nam to 4,5 godziny i naprawdę nie było łatwo . Nie wiem czy zdecydowałbym się drugi raz na taką robotę za te kilkadziesiąt złotych , chociaż satysfakcja gwarantowana. Niewykorzystany cylinderek udało mi się zwrócić wraz z paragonem do sklepu na Radzymińskiej - tam wszystko kupowałem - pomimo ,że na kasie jest napis:TOWAR ZAKUPIONY NIE PODLEGA ZWROTOWI. Ukłony dla obsługi sklepu. Pozdrawiam . W końcu można napić się piwa .
                                Maro

                                Komentarz

                                • luks
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 240

                                  #17
                                  z tą szlifierką to trochę nowatorskie - żebyś aby nie miał bicia..
                                  skoda
                                  fuckyeah!

                                  Komentarz

                                  • przemek88
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 613

                                    #18
                                    A z jakiej firmy założyć bębny(firma LUCAS była montowana w fabryce?).Będę tez od razu wymieniał szczeki założyć oryginalne z Ferodo? Czy może polecicie coś innego?


                                    Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                                    Komentarz

                                    • lukaszzz
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 1

                                      #19
                                      Witam. Rozebraliśmy z kuzynem bęben, ponieważ coś blokowało mu koło po zahamowaniu i po chwili puszczało. Z prawej strony szczęki jest takie wybrzuszenie (korek plastikowy z drugiej strony), na którym szczęka po zahamowaniu na chwilę się zawiesza i po chwili spada z tego wybrzuszenia.
                                      Poniżej na zdjęciu zaznaczyłem miejsce wybrzuszenia:


                                      Czy ktoś miał podobny problem ?

                                      Nawet myślałem aby ząbek cylinderka (poniżej na foto) obrócić o 180 stopni tak aby był wewnątrz i odpychał trochę szczękę od tego wybrzuszenia.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...